niedziela, 10 lipca 2016

TOP 10 - Ulubione książki


Postanowiłam co jakiś czas prezentować cykl TOP 10, czyli moje ulubione książki, trylogie, serie, itp. Tych kategorii będzie o wiele więcej, ale na razie ich Wam nie zdradzę. Dzisiaj postanowiłam zaprezentować dziesięć moich najukochańszych książek. Bardzo trudno było spośród setek pozycji wybrać te najlepsze, ale po bardzo długich obradach się udało. Ciekawi? Dodam tylko, że kolejność jest przypadkowa.



1. "Cień wiatru" - Carlos Ruiz Zafon


Wspomniałam wcześniej, że kolejność jest przypadkowa, niemniej jednak, jeśli miałabym wybierać  książkę numer 1, to byłaby właśnie ona. To od niej kilka lat zaczęła się moja przygoda z czytaniem i mam do niej ogromny sentyment. Sama powieść jest fantastyczna, i nieraz będę do niej jeszcze wracać. Jeśli ktoś jej jeszcze nie czytał - zachęcam do lektury! :)


2. "Morze spokoju" - Katja Millay


Ta książka jest dosyć specyficzna - albo się ją kocha, albo nienawidzi. Ja należę do tej pierwszej kategorii, kocham ją powieść z całego serca. Jest przepiękna, wzruszająca i dająca do myślenia. Łamie ona serca i skleja je na nowo. Jest to zdecydowanie mój numer 1, jeśli chodzi o powieści New Adult. 


3. "Między życiem, a życiem" - Jessica Shirvington


Trafiłam na tę książkę kilka miesięcy temu przypadkiem w bibliotece. Okładka jakoś szczególnie mnie nie zachęciła, ale w myśl "nie oceniaj książki po okładce", postanowiłam ją wypożyczyć. To była jedna z najlepszych decyzji, jaką podjęłam w swoim życiu. Jest to pasjonująca, zabawna i skłaniająca do wzruszeń pozycja, która oczaruje każdego, jestem o tym przekonana.


4. "Ember in the ashes. Imperium ognia"


Jedna z najlepszych książek fantasy, jaką dano mi było przeczytać. Jeśli jesteście fanami "Szklanego tronu", czy "Czerwonej królowej", to ta pozycja powinna być waszym następnym wyborem. Jest to powieść o honorze, miłości i poświęceniu, która zapadnie każdemu na długi czas w pamięć. Czekam z niecierpliwością na drugą część tego cuda.


5. "Kochając Pana Danielsa" - Brittany C. Cherry


To jedna z tych książek, gdzie zawartość jest równie piękna co jej okładka. Pierwsze określenia, które  przychodzą mi do głowy, gdy o niej myślę, to: piękna, smutna i wzruszająca. Jednak żadne słowa nie oddadzą wspaniałości tej powieści. Zachęcam do jej przeczytania, mogę zapewnić, że nie pożałujecie tej decyzji. Spędzicie przy niej kilka wspaniałych godzin.


6. "Nienawiść" - Jennifer Brown


Jest to jedna z tych książek, po której przeczytaniu czytelnik jest autentycznie wstrząśnięty. Wbija ona w fotel i wyciska łzy z oczu. Zmienia światopogląd i uświadamia czytelnikowi pewne rzeczy. Szczerze polecam. Czytałam ją już trzy razy i za każdym razem podobała mi się bardziej.


7. "Baśniarz" - Antonia Michaelis


Kolejna pozycja, która wbija w fotel. Piękna i smutna zarazem książka, o której długo nie można zapomnieć. Myślę, że każdy powinien ją przeczytać. Ja na pewno jeszcze nieraz do niej wrócę.


8. "Hopeless" - Colleen Hoover


Chyba moja druga w kolejności ulubiona powieść New Adult. No ale tego się można było spodziewać, w końcu wszystko, co wychodzi z pod pióra Pani Hoover jest rewelacyjne. Uwielbiam jej styl pisania, i przede wszystkim historie, które tworzy. Coś niesamowitego.


9. "Maybe someday" - Colleen Hoover"


Jakby na potwierdzenie tego, o czym pisałam powyżej - Colleen Hoover to mistrzyni w swoim fachu. Kolejna piękna i wzruszająca pozycja tej autorki. Nic więcej pisać nie trzeba. 


10. "Dziewczyna o kruchym sercu" - Elżbieta Rodzeń


Ta książka, to jedno z moich najświeższych odkryć. Niedawno natrafiłam na nią w mojej bibliotece i zaciekawiona opisem oraz urzeczona tą wspaniałą okładką, postanowiłam ją wypożyczyć. Z miejsca stała się moją ulubioną książką polskiej autorki. Więcej pochwał możecie przeczytać w mojej recenzji, klikając tutaj.



To tyle, jeśli chodzi o moje TOP 10. Za tydzień zaprezentuję Wam moje ulubione... trylogie. Czy spośród wyżej wymienionych, są również wasze ulubione książki? Zachęcam do komentowania :)














10 komentarzy:

  1. Tak, z pośród twoich ulubionych, są dwie moje ulubione a są to : hopeless i maybe someday.Jeszcze dodałabym do tego ugly love, jeslli nie czytałaś to musisz to nadrobic! Super blog :)
    Pozdrawiam, biblioteka-czeka.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Ugly love" czeka u mnie na półce, a skoro tak polecasz, to muszę się za nią jak najszybciej zabrać :) Dziękuję bardzo!

      Usuń
  2. Jak najbardziej popieram wybor książek Colleen do tego zestawienia. Obie uwielbiam. A chętnie bym przeczytała Kochając Pana Danielsa:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak najbardziej popieram wybor książek Colleen do tego zestawienia. Obie uwielbiam. A chętnie bym przeczytała Kochając Pana Danielsa:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej, nominowałam cię do LBA, wejdź na mojego bloga i sprawdź, o co chodzi :)

    http://hopeandestiny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ember in the Ashes! Uwielbiam to :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Moje Top 10 wyglądałoby inaczej, aczkolwiek kilka pozycji czytałam znam i bardzo lubię ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zafon uwielbiam jego twórczość i z niecierpliwością czekam na przetlumaczenie ostatniej części z cmentarza zapomnianych książek. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zafon uwielbiam jego twórczość i z niecierpliwością czekam na przetlumaczenie ostatniej części z cmentarza zapomnianych książek. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń