piątek, 20 stycznia 2017

#39 "Kapuś" - Olivia Samms


Tytuł: "Kapuś"
Autor: Olivia Samms
Data wydania: 24 listopada 2016 r.
Liczba stron: 256
Tłumaczenie: Bartosz Czartoryski
Tytuł oryginału: "Snitch"
Wydawnictwo: YA!

Kilka dni temu miałam okazję przeczytać drugą część "Kronik śledczych Bei". Nie mogłam się doczekać, co też autorka zaserwuje nam w "Kapusiu". Pierwszą cześć bardzo fajnie mi się czytało i miałam nadzieję, że i tak będzie z kontynuacją. Czy i tym razem losy Bei były tak samo ciekawe? I czy książka pochłonęła mnie bez reszty, jak na prawdziwy kryminał paranormalny przystało? Zapraszam do dalszej lektury!


Kilka miesięcy po odnalezieniu porywacza i mordercy młodych dziewcząt, sierżant Daniel Daniels znowu prosi o pomoc Beię. Tym razem doszło do zabójstwa młodego chłopaka, na tle narkotykowym. Podejrzanym jest jego kolega z klasy, który uchodzi za porządnego nastolatka. Wszystkie dowody wskazują przeciwko niemu, a on sam przyznał się do popełnionego czynu, ale sierżantowi coś tu nie pasuje. I tu wkracza Beia - ma ona spotkać się z chłopakiem i narysować jego myśli, aby dowieść jaka jest prawda. Kto tu kłamie? Kto kogo kryje? Sprawa jest bardzo podejrzana, a Beia decydując się na własne śledztwo, zaczyna igrać z ogniem. Czy dowiedzie prawdy? I przede wszystkim, czy wyjdzie z tego cało?

Przyznam się szczerze, że ta część podobała mi się odrobinę bardziej, niż pierwsza. Było tu trochę więcej napięcia i trochę więcej się działo, co automatycznie przełożyło się na moją dobrą opinię. Beia, która tu również oczarowała mnie swoją charyzmą i pomysłowością, tylko powiększyła moją sympatię,co do jej osoby. Delikatny wątek miłosny (choć to określenie to przesada, może bardziej zauroczenie) pomiędzy Beią, a sierżantem Danielsem, dodał też trochę pikanterii tej książce. Dodając, że z racji dzielącej ich różnicy wieku jest to niemal uczucie zakazane, otrzymujemy naprawdę coś fajnego, co aż chce się czytać. Druga część "Kronik śledczych Bei" skończyła się w takim momencie, że już nie mogę się doczekać, aż będę mogła sięgnąć po kontynuację! Trzymajcie kciuki, żeby wyszła ona jak najszybciej! ;)

Moja ocena: 7,5/10

Czytaliście? Jakie są Wasze wrażenia?
Podzielcie się swoją opinią w komentarzach! :)

1 komentarz:

  1. Nie wiem, czy akurat mam na nią teraz ochotę, ale zapiszę sobie tytuł na "zaś". Okładka jest intrygująca

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie
    toreador-nottoread.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń